.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از گوشه و کنار سیاست چه خبر؟

*احمد توکلی با اشاره به جمله ای از مقام معظم رهبری که فرمودند " من یک انقلابی هستم و حرفم را صریح می زنم" گفته است:" بعد از این فرمایش بود که در دیداری به رهبرانقلاب عرض کردم با این جمله شما یاد این شعر مولانا افتادم که می گوید: " ای کاروان، ای کاروان، من دزد شبرو نیستم، من پهلوان عالمم تیغ رویارو زنم."

*شنیده ایم داود میرباقری با یکی از مراجع عظام تقلید دیدار داشته و نظر ایشان را درباره نمایش چهره حضرت خدیجه (س) در سریالی که به زندگی ایشان می پردازد جویا شده است. این مرجع تقلید از جایگاه زن در سینمای ایران اظهار نگرانی کرده و گفته است چرا باید جایگاه زن در سینمای ایران بیشتر در دلبری ها و جذابیت های زنانه خلاصه شود.

*هاشمی رفسنجانی در دیدار 40 تن از نمایندگان ادوار مجلس که از وی خواستند در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری کاندید شود گفته است:" دیگر توان جسمی لازم را ندارم. امروز داشتم خاطرات دوران جنگ را می خواندم که در یک روز به کرمانشاه و ایلام و خرمشهر رفتم و شب به تهران برگشتم اما الان راه رفتن برایم مشکل شده است."

*10 تن از اعضای مجمع روحانیون مشهد اخیرا با محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی دیدار کرده اند. خاتمی در پاسخ به دعوت آنان برای نامزدی ریاست جمهوری گفته است:" شرایط برای نامزدی من مهیا نیست و سراغ هاشمی رفسنجانی بروید." هاشمی هم در پاسخ گفته باید به جوانها میدان داد. من از نظر جسمی آمادگی لازم را ندارم.

*در ارزیابی های صورت گرفته توسط کارشناسان سیاسی و فرهنگی، اقدام صدا و سیما در پخش مستند "فرجام نامبارک" که به مناسبت 14 اسفند و اقدامات براندازانه ابوالحسن بنی صدر اختصاص داشت جزو بهترین برنامه های تبیینی صدا و سیما در ماه های اخیر بوده است. شنیده ایم که هاشمی ثمره نیز که نماینده دولت در هیات نظارت بر صدا و سیما است این برنامه را قبل از پخش دیده و تایید کرده بود.

*شنیده ایم که از آیت الله علم الهدی به عنوان جایگزین آیت الله خوشوقت(ره) در شورای فقهی جبهه پایداری دعوت به عمل آمده است. برخی خبرها از پاسخ مثبت ایشان به این دعوت حکایت دارد.

*در میان حامیان دولت این سه گزینه به عنوان کاندیداهای مطلوب به ترتیب اولویت مطرح هستند:1-اسفندیار رحیم مشایی2-عبدالرضا شیخ الاسلام3-علی اکبر صالحی. مدتی است که در میان حامیان دولت از الهام و نیکزاد دیگر اسم برده نمی شود.

* اعضای مجلس خبرگان از عزت الله ضرغامی به دلیل حضور در جلسات این مجلس و محتوای مباحث ارائه شده تشکر کرده اند. ضرغامی طی سه جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه های صدا و سیما ، پاسخ به ایرادات و اشکال های مطرح درباره صدا و سیما و همچنین تبیین برنامه های دشمن در جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

*محمد خاتمی در دیدار جمعی از اصلاح طلبان و در پاسخ به این سوال که استراتژی انتخاباتی شما چیست گفته است:" ما منتظر شب قدر خود هستیم. شب قدر ما روز اول نوروز است که رهبری در مشهد سخنرانی دارند. در آن سخنرانی تکلیف ما برای آمدن یا نیامدن معلوم می شود."

*جریان انحرافی درصدد است به مناسبت 20 فروردین- روز فناوری هسته ای- اقدام به برپایی جشن 100 هزار نفری در ورزشگاه آزادی نماید. در جلسه ای که اعضای این جریان برای برپایی این جشن برگزار کردند برخی اعضا مهمترین مشکل در اجرای این جشن را چگونگی تدارک و جمع آوری 100 هزار نفر ذکر کردند. برخی دیگر نیز با اشاره به همزمانی 20 فروردین با ایام فاطمیه گفته اند برگزاری این جشن به ضرر ما خواهد بود.

*علیرغم ایرادها و اعتراض های فراوانی که کارشناسان دینی و فرهنگی به محتوای سریال ساختمان پزشکان داشتند اما مسوولان صداوسیما بدون توجه به آن اشکالات مطرح شده، بار دیگر اقدام به پخش کامل از شبکه های تماشا و آی فیلم کرده اند.

*چند تن از سران حزب منحله مشارکت و سازمان مجاهدین که به دلیل نقش آفرینی در فتنه 88 در زندان بسر می برند برای ایام نوروز درخواست مرخصی کرده اند. آنها گفته اند تعهد می کنیم هیچ مصاحبه و تحرک سیاسی در ایام مرخصی نخواهیم داشت.

* اعضای جریان انحرافی در جلسات خود می گویند:" هاشمی رفسنجانی حتما در این دوره کاندیدا خواهد شد چرا که1-کاندیداتوری اشخاص دیگر او را راضی نخواهد کرد. 2- او برای در دست گرفتن قدرت احساس پیری نمی کند. 3-هاشمی می خواهد بیاید تا به گمان خود حقانیتش را اثبات کند."

*حسن روحانی کمیته های سیاسی، اقتصادی، بین الملل و امنیتی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری مشخص کرده است. نام آقایان یونسی، نوبخت، موسویان، ظریف و سید رضا فلاح در کارشناسان و مشاوران وی دیده می شود.

*مسوولان ارشد نظام نسبت به کاهش اهتمام مسوولان، رسانه ها ، نهادها و حتی حوزه های علمیه نسبت به وقایع پاکستان و کشتار شیعیان مظلوم این کشور اظهار تاسف و نگرانی کرده اند.
 
*برخی اعضای مجلس خبرگان در دیدار با آیت الله مهدوی کنی نسبت به عدم نظارت کافی در واردات گوشت به کشور اظهار نگرانی کرده و از ایشان خواسته اند بحث نظارت کافی و لازم در ذبح شرعی گوشت های وارداتی را به مسوولان مربوطه متذکر شوند تا دغدغه ای نسبت به احتمال واردات گوشت حرام در کشور وجود نداشته باشد.

*برخی اعضای جبهه پیروان اعلام کرده اند با کاندیداتوری محمد رضا باهنر، دو کاندیدای دیگر این جبهه به نفع باهنر انصراف خواهند داد.

*در صورتی که قانون جدید شوراهای شهر و روستا تصویب شود در این دوره 112 هزار نفر به اعضای شوراها در کشور اضافه خواهند شد که این رقم بار مالی سنگینی را به بیت المال تحمیل می کند.

*یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در خیابان شریعتی با تعدادی از خبرنگاران و عکاسان دیدار کرده و گفته است:" کسانی که با بنده تا انتخابات ریاست جمهوری همکاری کنند به آنها ماهانه مبلغ 3 تا 5 میلیون تومان پرداخت خواهد کرد."

*آمریکایی ها به دنبال اجرای مدل حکومتی لبنان در سوریه هستند. در طرح جدید آمریکا این پیشنهاد مطرح شده است:1- ریاست جمهوری در سوریه در اختیار علوی ها باشد.2-سنی ها ریاست هیات دولت را با اختیارات لازم در اختیار بگیرند.3 -ریاست مجلس بر عهده شیعیان باشد.مشرق


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.074 seconds.